... ... ... таңда еліміздің оқу орындары мен педагогикалық ұжымдары ұсынып отырған
... ... ... байланысты өздерінің қалауына сәйкес кез келген үлгі бойынша қызмет
... ... ... мүмкіндік алды. Бұл бағытта білім берудің әр түрлі нұсқадағы
... ... ... құрылымы, ғылымы және тәжірбиеге негізделген жаңа идеялар, жаңа технологияларын
... ... ... мазмұны мен оқушылардың жас және психологиялық ерекшеліктеріне орай таңдап,
... ... ... сынап қараудың маңызы зор. Қазіргі білім беру саласындағы оқытудың
... ... ... технологияларын меңгермейінше, сауатты әрі жан-жақты маман болу мүмкін
... ... ... Жаңа технологияны меңгеру мұғалімнің интелектуалдық, кәсіптік, адамгершілік, рухани, азаматтық
... ... ... басқа көптеген адами келбетінің қалыптасуына игі әсерін тигізеді, өзін-өзі
... ... ... оқу-тәрбие үрдісін тиімді ұйымдастыруына көмектеседі.
... ... ... Қазіргі кезде қолданылып жүрген
... ... ... педагогикалық технологияның негізінде мыналар жатады:
әрбір оқушының жеке дара ерекшеліктерін
... ... ... қабілеттері мен шығармашылықтарын арттыру;
оқушылардың өз бетінше жұмыс істеу
... ... ... қалыптастыру;
Ынтамақтыстық педагогикасының негізгі мақсаты-талап ету педагогикасынан қарым-қатынасына көшу, балаға
... ... ... тұрғысынан қарау, оқыту мен тәрбиенің ажырамас бірлігі. Оның ерекшеліктері:
... ... ... оқушы-мұғалім, оқушы-оқушы. Оқушы да субьект, мұғалім де субьект:
оқушының жеке
... ... ... ізгілік қарым-қатынас:
оқушы мен мұғалім арасындағы өзара түсінушілік, ынтамақтастық қарым-қатынас.
... ... ... Модульдік технология оқыту
... ... ... негізделген. Модульдік оқытудағы негізгі мақсат-оқушының өз бетінше жұмыс істей
... ... ... мүмкіндікдігін дамыту, оқу материалын өңдеудің жекелеген тәсілдері арқылы жұмыс
... ... ... үйрету.
Барлық жаңа технологияның алдына қойған мақсаты –
... ... ... жеке басының дара және дербес ерекшеліктерін ескеріп, олардың өз
... ... ... ізденуін арттырып, шығармашылықтарын қалыптастыру.
Қазіргі ана тілі мен әдебиеті пәндері
... ... ... жаңаша оқыту балаларға ең тиімді тұжырымды, санасына жеңіл оқыту
... ... ... жұмыс істеу пайдалы болар еді. Сол қағиданы басшылыққа ала
... ... ... өзім қазақ тілі пәні бойынша қайталау сабақтарында деңгейлік
... ... ... технологиясымен жұмыс істеп жүрмін. Балалар толық
... ... ... кетті дей алмаймын.
Әйтсе де деңгейлеп оқыту технологиясымен жұмыс істеуде
... ... ... нәтижелерге қол жеткізуге болатынын ұғындым. Қазіргі күнде дамыта оқыту
... ... ... сай қолданылып жүрген осындай деңгейлі тапсырмаларды пайдалану арқылы өткен
... ... ... алдыңызға
саламын.
Бүгінгі
... ... ... ғылым саласында жаңа мектеп құруда, мектептің даму үрдісін зерделеуде
... ... ... жаңаша бағыты ретінде педагогикалық инновация дамып келеді. Бұл мәселе
... ... ... мектептерінде қандай дәрежеде деген мәселе негізгі болып отыр.
Инновация –
... ... ... сөзі, жаңалық енгізу деген ұғымды береді (noυus - in)
... ... ... П.И.Трековалардың еңбегінде «Инновация дегеніміз – жаңа мазмұнды ұйымдастыру, ал
... ... ... енгізу дегеніміз тек қана жаңалық енгізу, ұйымдастыру, яғни инновация
... ... ... – мазмұнды дамыту, жаңаны ұйымдастыру, қалыптастыру, ал «жаңаша» деп
... ... ... мазмұны, оны енгізудің әдіс-тәсілі мен технологиясын қамтитын құбылысты түсінеміз»
... ... ... [11].
Тәжірибелер көрсетіп жүргендей, кез келген инновация – мөлшерлі іс-әрекеттің
... ... ... ұмтылуы және одан шығуы. Педагогика ғылымының тарихын саралап талдау
... ... ... педагогикалық инновациялардың ерте уақыттарда да болғанын көрсетеді. Мысалы, Сократ
... ... ... – «Қуаныш үйі», К.Д.Ушинский мен Л.Н.Толстойдың ғылыми идеялары және
... ... ... құбылыстар білім беру саласында өткен ғасырдың сексенінші жылдары кеңінен
... ... ... бастады. Әдетте инновация бірнеше өзекті мәселелердің түйіскен жерінде пайда
... ... ... да, берік түрде жаңа мақсатты шешуге бағытталып, педагогикалық құбылысты
... ... ... жаңғыртуға жетелейді.
Мектептегі оқу-тәрбие жұмысы басқарудың нысаны болып табылады.
... ... ... мектепте басқарудың негізі, ретінде оның мақсаты, мазмұны, әдістері мен
... ... ... алынады. Отандық және ресейлік мектептердің қазіргі даму барысында инновациялық
... ... ... төмендегідей бағыттарда жүріп жатыр: білім берудің мазмұнын қалыптастыру және
... ... ... жүзеге асырып үйрену, жаңа үлгілердегі оқу мекемелерін жасау (гимназия,
... ... ... колледж). Кез-келген инновациялық үрдістің нысаны – оқушы.
Осыған сәйкес зерттеушілер
... ... ... мектеп басшыларының алдына қойылатын негізгі мақсат – алдын ала
... ... ... нәтижеден ауытқуды мүмкіндігінше азайту. Сондықтан да мектептегі әрбір
... ... ... үрдіс басқарылуы керек. Ол өзінің даму барысында төмендегідей өмірлік
... ... ... өтуі қажет. Олар:
идеяның пайда болуы, мақсаттылығы, жаңа идеяны қалыптастыру;
жаңаны
... ... ... асырып, тарату;
инновацияның өмірлік кезеңдерінің жаңалықпен игеруші ұжымның даму кезеңдерімен
... ... ... байланыста болуын қамтамасыз ету.
Инновациялық режимдегі жағдайда педагогтармен қатар оқушылар
... ... ... өз орнын табуға белсенді түрде араласады. Ата-аналар да бұл
... ... ... тікелей қатыса бастайды. Бұған біздің Астана қаласындағы № 37
... ... ... 10-сынып оқушылары мен ата-аналарының арасында жүргізіп отырған арнаулы курстар
... ... ... бола алады.
Инновациялық үрдіске түскен ұжым даму барысының бірнеше кезеңін
... ... ... кешіреді:
Жалтақтап күдіктену;
Даңғазашылдық;
Тұрақтану;
Ынтымақтастық қалыптасу.
Соңғы екі кезең
... ... ... инновациялық үрдісті ұжымның шығармашылықпен сезінген, түсінген кезеңдері. Олар әрбір
... ... ... аталған кезеңдерді басынан өткізуімен сәйкестенеді.
Әрбір мұғалім бұл үрдісте өз
... ... ... білуі керек. Егер мұғалім өзі атқаратын міндетін жетік білсе,
... ... ... оның санасында өзін-өзі басқару, жаңа іске бет бұру, өзіндік
... ... ... мен өзіндік дамуы пайда болады. Жаңаны басқару үшін бағыт
... ... ... басты мәселе болып табылады. Оған алға қойылған мақсатқа жету,
... ... ... жоспарланған адым, педагогикалық технология, жаңаны басқару, тәжірибелік бақылау, яғни
... ... ... барлық элементтері кіреді
Сабақтың жоспарын жасағанда, сабақтың басты мақсаты
... ... ... сол сабаққа деген қызығушылығын оятудың жолдарын қарастыру болу керек.
... ... ... оқушының зейінін тұрақтандырамыз деп, оларды тыныштандырудың әрекетін жасаймыз. Бірақ
... ... ... сол сабақты тыңдауға, қабылдауға дайын ба, жоқ па, оған
... ... ... бөле бермей, уақыт күттірмей сабақ басталып та кетеді. Нәтижесі
... ... ... ойдан шығып жатады, кейде қынжылтатын жағдайға тіреліп жатады. Сондықтан
... ... ... бастаудың өзі мұғалімнен тапқырлықты, шеберлікті, білімділікті, сонымен қатар үлкен
... ... ... талап етеді. Уақыттың өлшеміне қарасақ, көп нәрсені сыйғызуға болады,
... ... ... оның тиімділігіне назар аудару қажет. Мұғалім сабаққа дайындалғанда сабақтың
... ... ... емес, оның басталуына мән бергені жөн. Сабақтың дамытушылық сипаты
... ... ... тәрбиелік мәні ашылғаннан кейін ғана айқындала бастайды.
Ал қазіргі қоғамға
... ... ... кемел, шығармашылық жағынан қабілетті, іскер және білімді адамдар керек.
Біріншіден,
... ... ... оқушылар тек пәндік білім, білік, дағдылардың белгілі бір жиынтығын
... ... ... шектелмей, бұған қоса оқу және сөйлеу (ауызекі, жазба тіл)
... ... ... өзін-өзі ұстау, мінез-құлық, салауатты өмір сүру мәдениетін, этикалық, эстетикалық,
... ... ... нормаларын, яғни оқушының тәрбиелік деңгейін сипаттайтын және қалыптасуында ана
... ... ... пәні белгілі рол атқаратын құндылық қатынастарды меңгереді.
Екіншіден, білім мазмұнының
... ... ... дәстүрі мен мәдениетінің озық үлгілері арқылы жалпы адамзаттық құндылыққа
... ... ... білім беруді ізгіліктендіру міндеттерін ойдағыдай жүзеге асыруды қамтамасыз етеді,
... ... ... шамадан тыс идеологизациялауға жол бермейді, саясаттандыруды болдырмайды.
«Әдіс
... ... ... алғанда – жол) дегеннің философиялық жалпы мағынасы – ол
... ... ... танудың тәсілі, қоғам мен жаратылыс құбылыстарын зерттеп, білудің тәсілі»
... ... ... қатар арнаулы бір ғылым саласын зерттеп, жүйеге келтіру мақсатында
... ... ... әдістердің түрлері сияқты емес, теориялық жағынан тиянақты, тәртіпке келген
... ... ... ғылымдарды (білім алатын адамдардың жас ерекшеліктері мен талаптарына сай)
... ... ... үйрету үстінде қолданылатын әдістер болады. Оны ғылым тілінде білім
... ... ... әдістері дейді.
Білім беру әдісінің өзіне тән ғылыми мазмұны теориялық
... ... ... оқытып, білім беру мақсатына негізделеді, басқа әдістерден өзінің мазмұны
... ... ... айырмашылығы арқылы ерекшеленеді.
И.А. Каиров “білім беру әдісі” дегенге оқушыларды
... ... ... алуға, тәрбие алуға баулитын, соған дағдыландыратын амал деген анықтама
... ... ... Соның негізінде педагогикада: “білім беру әдісі – оқушылардың білімі
... ... ... білігі, олардың практикалық дағдысы және мұғалім басшылығымен орындалатын оқушылардың
... ... ... жұмыстарының тәсілі” [17] - деп көрсетеді. Педагогикада жалпы білім
... ... ... әдісінің ішінде жеке пәндердің өзіндік ерекшелігіне қарай қолданылып отыратын
... ... ... болады, оны пәнге ғана тән қолданылатын әдістер деп
... ... ... ғылымында әдіс түрлерінің қолданылу ерекшеліктеріне қарай әр пәннің жеке
... ... ... мен оны практикада қолдану талаптарына сәйкес өзіне лайықты әдістері
... ... ... данасы Л.Н.Толстой (бала оқытып тәжірибе жасаған адам): «Жақсы дерлік
... ... ... жаман дерлік те бір әдіс жоқ. Олақтықтың белгісі –
... ... ... ғана әдісті болу; шеберліктің белгісі – түрлі әдісті болу,
... ... ... орында жоқ әдісті табу да қолынан келу. Мұғалім әдісті
... ... ... білуге тырысу керек; оларды өзіне сүйеніш, қолғабыс нәрсе есебінде
... ... ... керек» [23] – дейді. Осыған байланысты әдіс туралы
... ... ... А.Байтұрсынұлы: «Әдіс – керекшіліктен шығатын нәрсе. Әдістің жақсы–жаман болмағы
... ... ... орнының керек қылуына қарай. Мәселен, сауаттау әдісін алсақ, бір
... ... ... сауаттау ісіне қолайлы болған әдіс екінші жұрттың да сауаттау
... ... ... қолайлы болуға тиіс деп айтуға болмайды. Екеуінің
... ... ... заңы, емлесінің жүйесі бірдей болса, біріне қолайлы болған әдіс
... ... ... де қолайлы болуы мүмкін» [24] – деп тұжырымдаған.
Жалпы білім
... ... ... саласында қолданылатын педагогикалық оқыту әдістерін төмендегі сызбадан көруге
... ... ...